Main / Philological / Turkology and the theory of language / Камзина Айман Ариповна
Камзина Айман Ариповна
Position Ст.пpеподаватель
Кафедра общего языкознания и европейских языков
Scopus author ID: 57222226368
Is hidden
8(727) 377-33-39 вн:1270
Kamzina A.A. graduated from the Alma-Ata Pedagogical Institute of Foreign Languages in 1990
with a degree in French and German language teaching. She has been working at Al-Farabi
Kazakh National University since 1990. Currently, she holds the position of Senior Lecturer
in the department of Turkology and Language Theory at the Faculty of Philology. Kamzina A.A.
conducts practical lessons in French for the 2nd, 3rd, 4th-year bachelor students and 1st,
2nd-year masters student in the following courses: methodology of teaching academic writing,
oral and written speech practice, and second foreign language (levels A1-A2, B1-B2) for the
Bachelor's program in "Foreign Language: Two Foreign Languages."
She has published 20 articles and 5 textbooks, which are actively used in French language
lessons by students in the humanities faculties. Her total work experience is 33 years, and
her experience in the field is also 33 years. Kamina A.A. actively participates in
scientific and methodological seminars on the French language organized by the French Center
at the French Embassy in Kazakhstan. She holds 20 international certificates confirming her
high qualification. Kamzina's students participate in and regularly win prize places in the
French language Olympiad in Almaty. She was named the Best French Language Teacher of 2015
and won an international grant for advanced training (Grenoble ; Nice ; Bordeaux ; Paris ,
France). She participated in the international project "Using the European Framework for the
Evaluation of French Language Learning Outcomes" in February, March, and April 2015. She
conducted video lessons in French. She organized and held seminars for students and faculty
with the participation of Professor Fatima Chnane-Davin from the University of Aix-Marseille
(France, Marseille) and Professor E.N. Bydanova from the National Institute for Pedagogical
Research (France, Paris) on the topics: "Methodology of Foreign Language Teaching" and
"Perspectives of Franco-Kazakh Cooperation in the Field of Quality Assurance in Higher
Education." Kamzina A.A. is continually enhancing her professional skills. She is an expert
in the development of test tasks for entrance exams to the Master's and Doctoral programs in
French language for the NTC of the Ministry of Education and Science of the Republic of
Kazakhstan. She is diligent in her work, highly respected by her colleagues and students,
and actively participates in the public life of the department and facult
| File name | Headline | Description |
|---|---|---|
Foreign Language (Second-Levels В1, В2) |
|
|
Foreign Language (Second-Levels В1, В2) |
|
|
Second Foreign Language (A1, A2) |
Упражнения на домашнее задания.
|
|
Practice of Oral and Written Speech (Second Foreign Language) |
|
|
Second Foreign Language (B1) |
|
|
Second Foreign Language (B1) |
|
|
Second Foreign Language (B1) |
|
|
Second Foreign Language (B1) |
Курс предусматривает работу над дальнейшим совершенствованием
языковых навыков и речевых умений. Учебный материал представлен в монологической и диалогической форме и отличается более сложным лексико-грамматическим оформлением, чем на предыдущем курсе.
Грамматический материал охватывает основные грамматические явления французского языка, овладение которых необходимо для того, чтобы объясняться на французском языке и для чтения небольших текстов и рассказов.
|
|
Second Foreign Language (B1) |
|
|
Second Foreign Language (B1) |
В целях совершенствования произносительных и ритмико-интонационных навыков студентам рекомендуется регулярно прослушивать записи лингафонных курсов, заучивать фонетические тексты, стихи, песни, отрывки из литературных произведений.
Студенты должны регулярно выполнять упражнения артикуляционной гимнастики. Для совершенствования навыков транскрибирования рекомендуется записывать в фонетической транскрипции тексты учебника, имеющие затранскрибированный вариант, после чего сравнить свой вариант с текстом учебника.
|
|
Second Foreign Language (B1) |
|
|
Second Foreign Language (B1) |
|
|
Basic Foreign Language (level B2 advanced) |
|
|
Basic Foreign Language (level B2 advanced) |
|
|
Basic Foreign Language (level B2 advanced) |
|
|
Basic Foreign Language (level B2 advanced) |
|
|
Basic Foreign Language (level B2 advanced) |
|
|
Basic Foreign Language (level B2 advanced) |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Theory and Practice of Translation |
|
|
Professionally-oriented second foreign language |
|
|
Professionally-oriented second foreign language |
|
|
Professionally-oriented second foreign language |
|
|
Professionally-oriented second foreign language |
|
|
Professionally-oriented second foreign language |
|
|
Professionally-oriented second foreign language |
|
|
Foreign Language for Academic Purposes |
|
|
Foreign Language for Academic Purposes |
|
|
Foreign Language for Academic Purposes |
|
|
Foreign Language for Academic Purposes |
График выполнения СРС студентами.
Дисциплина «Иностранный язык для академических целей».
Специальность «5В119000-Иностранный язык: два иностранных языка».
№
Задания на СРС Форма выполнения СРС Сроки сдачи СРС (учебная неделя)
1. Présenter l’alphabet français, l’accent dans les groupes rythmiques , l’intonation dans les phrases affirmatives et interrogatives. Audition de CD, savoir écrire les abréviations. 1-2
2. Faire un rapport sur les voyelles nasales, les dihtongues et les triphtongues. En forme de présentation. 2-3
3. Expliquer la différence entre les articles définis et indéfinis, faire connaissance avec les verbes copules et les verbe du I,II,III groupe. Explications en forme professeur-élèves.
|
|
Foreign Language for Academic Purposes |
|
|
Second Foreign Language (level B2) |
|
|
Second Foreign Language (level B2) |
Освоение дисциплины " Второй иностранный язык (уровеньВ2)" является необходимой основой для изучения дисциплины " Базовый иностранный язык (уровеньВ2)", а также дисциплины "Практический курс грамматики "
Курс предусматривает работу над дальнейшим совершенствованием
языковых навыков и речевых умений
|
|
Second Foreign Language (level B2) |
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
L'étude des langues étrangères à l'Université fait partie intégrante de la formation de spécialistes de différents profils qui, conformément aux exigences de la norme éducative de l'État, doit atteindre le niveau de compétence dans une langue étrangère.Capacité de communication orale et écrite efficace dans le cadre de l'activité professionnelle en milieu étranger, capacité de travailler avec la littérature scientifique et les sources Internet en langues étrangères, capacité de faire des déclarations indépendantes
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
|
|
Culture of Speech and Language Communication |
|
|
Lexicology (English, German, French) |
|
|
Lexicology (English, German, French) |
|
|
Lexicology (English, German, French) |
|
|
Lexicology (English, German, French) |
|
|
Lexicology (English, German, French) |
|
|
Lexicology (English, German, French) |
|
|
Lexicology (English, German, French) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
Практика устной и письменной речи второго иностранного языка(французский язык) рассматривается как дисциплина, призванная удовлетворить потребности будущего специалиста в приобретении знаний и умений в изучении французского языка, курс который раскрывает основные закономерности фонетического строя французского языка, учит нормативному произношению, обучает технике чтения и прививает элементарные навыки устной речи. Практический курс направлен на создание навыков и умений просмотрового и ознакомительного чтения, а также на первом году обучения закладываются основы владения устной и письменной речи.
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Practice of Oral and Written speech of second foreign language (German, French,Chinese, Korean) |
|
|
Conference system of providing oral translation/ simultaneous interpretation |
|
|
Conference system of providing oral translation/ simultaneous interpretation |
|
|
Conference system of providing oral translation/ simultaneous interpretation |
|
|
Conference system of providing oral translation/ simultaneous interpretation |
|
|
Conference system of providing oral translation/ simultaneous interpretation |
|
|
Conference system of providing oral translation/ simultaneous interpretation |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Basic Foreign Language (B1) (English, German, French) |
|
|
Culture of Speech (Second Foreign Language) |
4 курс ДИЯ Культура речи ( второго иностранного языка)
|
|
Culture of Speech (Second Foreign Language) |
Культура речи второй иностранный язык
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка для начинающих
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Phonetics of the Second Foreign Language |
Фонетика второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка 1 курс ДИЯ(МАГ.)
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка 1 курс
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка (французский язык)
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Lexicology of a Second Foreign Language |
Лексикология второго иностранного языка
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Guy de Maupassant (1850-1893) est un écrivain français qui a marqué la littérature par ses romans - Une Vie, Bel ami, etc. -, mais surtout par ses nouvelles, notamment Boule de Suif ou Le Horla. Ces oeuvres retiennent l'attention par leur force réaliste, la présence importante du fantastique et par la maîtrise stylistique.
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Objectifs de maîtrise de la discipline:
développer la connaissance des étudiants sur la communications, de développer les compétences de la communication efficace : selle d’affaires, conversations téléphoniques, discours publics, négociations, travailler avec des documents, familiarisation avec la culture et l'histoire de la langue française
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Практика устной и письменной речи В1
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Практика устно письменной речи В1
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
УМОД
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Le but de la discipline est de créer, développer et améliorer des compétences spéciales dans
le domaine de la communication interculturelle, familiarisation avec les bases de la formation professionnelle interculturelle niveau B1
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Le but de la discipline est de créer, développer et améliorer des compétences spéciales dans le domaine de la communication interculturelle, familiarisation avec les bases de la formation professionnelle
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Методические указания к практическим занятиям
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Руководство по организации СРС 3 курс ДИЯ
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Alter ego est une méthode de français destinée a des adultes ou apprenants
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
PUPRVIYa
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Практика устной и письменной речи В1
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Практика устной и письменной речи
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Практика устной и письменной речи В1 ДИЯ 3 курс
|
|
Practice of Oral and Written Speech of the Second Foreign Language B1 |
Практика устной и письменной речи В1
|
1
Камзина Айман Ариповна
"Қазақуниверситеті"
2012 - г.
ISBN пособие составлено н
55 - стр.
2
Камзина Айман Ариповна
Мукаева А.У.
" Қазақ университеті "
2012 - г.
55 - стр.
3
Камзина Айман Ариповна
" Қазақ университеті "
2017 - г.
ISBN 9786010421844
89 - стр.
4
Камзина Айман Ариповна
" Қазақ университеті "
2016 - г.
ISBN 978-601-04-1017-6
3 - стр.
5
Камзина Айман Ариповна
Француз екінші шет тілі ретінде: ситуациялық сценарий, глоссарий, тест
" Қазақ университеті "
2018 - г.
ISBN 978601-043726-5
125 - стр.
1
Камзина Айман Ариповна
Специализированные тексты копирайтинга в СМИ
2014 - г.
5 - стр.
0
2
Камзина Айман Ариповна
2016 - г.
8 - стр.
4
3
Камзина Айман АриповнаАкшолакова А.Ж., Кенжеқанова Қ.К.
Қоғамдық-саяси лексиканың бағалауыштық сипаты
2016 - г.
7 - стр.
3
4
Камзина Айман АриповнаАкшолакова А.Ж., Кенжеқанова Қ.К.
2016 - г.
6 - стр.
3
5
Камзина Айман АриповнаСейдикенова А.С.
2017 - г.
5 - стр.
1
6
Камзина Айман АриповнаДосанова А.М., Жұмабектен А.С.
2018 - г.
5 - стр.
0
7
Камзина Айман АриповнаЖамбылқызы М..
ФРАЗАЛЫҚ ЕТІСТІКТЕРДІ ОҚЫТУДЫҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ ЖӘНЕ МАҚСАТЫ
2018 - г.
5 - стр.
0
8
Камзина Айман Ариповна
Қытай тілін оқыту үдерісінде Абай Құанабаев өлеңдерінің тәрбиелік құндылығы
2019 - г.
5 - стр.
0
9
Камзина Айман Ариповна
Белгісіз-жеке есімнің стилистикалық рөлі ON (қазіргі француз тілінің материалында )
2019 - г.
5 - стр.
0
10
Камзина Айман Ариповна
Әлеуметтік медиа дискурсивті кеңістігіндегі виртуалды тілдік тұлға
Авторлар
2024 - г.
13 - стр.
196
11
Камзина Айман Ариповна
Мәдениетаралық коммуникация тиімділікті арттыру жолы ретінде
Шетел тілін үйрену
2016 - г.
5 - стр.
5
12
Камзина Айман Ариповна
Рефлексиялық құзыреттілігін арттыру моделі
университеттердегі шетел тілі оқытушылары
2021 - г.
26 - стр.
17
1
Камзина Айман Ариповна
Жанабекова М.А.
Шет тілін оқытудағы инновациялық әдістер
2012 - г.
5 - стр.
Алматы
2
Камзина Айман Ариповна
Жанабекова М.А.
Межкультурная коммуникация в современном мире
2012 - г.
7 - стр.
Алматы
3
Камзина Айман Ариповна
Инновационные технологии обучения на уроках французского языка
2012 - г.
3 - стр.
г.Алматы, КазНУ им.аль-Фараби
4
Камзина Айман Ариповна
2012 - г.
3 - стр.
5
Камзина Айман Ариповна
2012 - г.
6 - стр.
КазНУ имени аль-Фараби
6
Камзина Айман Ариповна
Мәтінді француз тілінен қазақ тіліне аударудың ерекшеліктері
2014 - г.
4 - стр.
КазНУ, Алматы
7
Камзина Айман Ариповна
Оқып жатқан тілде интеллектуалды қабілетті дамытудың негіздері
2014 - г.
3 - стр.
Казахский Государственный Женский Педагогический Университет
8
Камзина Айман Ариповна
Шет тілдерді оқытудың инновациялық технологиялары
2014 - г.
4 - стр.
КазНУ, Алматы
9
Камзина Айман Ариповна
Мукаева А.У.
2014 - г.
3 - стр.
г. Алматы, КазНУ им. аль-Фараби
10
Камзина Айман Ариповна
2013 - г.
4 - стр.
Almaty
11
Камзина Айман Ариповна
2016 - г.
3 - стр.
Алматы
12
Камзина Айман Ариповна
2016 - г.
4 - стр.
Алматы
13
Камзина Айман Ариповна
Қазақстанның білім беру жүйесі Болон процесін қабылдаудан кейін: артықшылықтары мен кемшіліктері
2013 - г.
1 - стр.
14
Камзина Айман Ариповна
Француз тілі сабақтарында мультимедиа көмегімен ойындарды қолдану
ресурстары
2012 - г.
12 - стр.
алматы
Author Documents
1
Citations
0 по 0
documents
h-index
0
Model of enhancing reflexive competence of the pre-service FL teachers in universities
Zhaitapova, A., Orynbayeva, U., Ussenova, A., Kamzina, A., Mamyrbekova, G., Rakymbayev, A., Sembayeva, A.
2021
Asian Esp Journal
17, с. 20-46